Alla vägar bär till.....

Ja i vanliga fall så är det ju Rom men i mitt fall är det inte lika flärdfullt. Va jag än tar mig för så verkar min väg vara utstakad till Kongsberg Automotive AB. Nu är jag tillbaka igen till en något återhållsam glädje. Det verkar vara stört omöjligt att få ett HR-jobb så jag får köra truck istället. Kan ju trösta mig med att jag är Kongsbergs bäst utbildade truckförare. Det jag slås av är att företagsledningen är otroligt inkompetent i att ta hand om sin personal. Som utbildad personalvetare dör en liten bit av mig varje dag när jag hör hur folk behandlas. Människorna som jobbar i fabriken verkar ses som någon förslitningsvara som inte har större värde än skruvmejseln som hänger på väggen. Uppmuntran är ett begrepp som är lika obekant för de högre cheferna som porrfilm är för amishfolket. Nej det skulle behövas en varm, ödmjuk personalansvarig som ser människorvärde i varje individ och låter dem veta om det också, ja typ en sån som jag själv som inte bara drivs med dollartecken framför ögonen.

Over and out

Kommentarer
Postat av: lollo

va fint skrivit... snällt att du bryr dig om oss=)

2009-09-03 @ 11:16:23
URL: http://louiseosbeck.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0