Praktik och kallt som fan!

Hej!
Då var då den länge emotsedda praktiken eller vfu som de lite högdragna inom högskolevärlden föredrar att kalla det igång. Det var med lätt darr på rösten jag hälsade på personalchefen i måndags. Nervositeten släppte dock fort då alla var väldigt trevliga och tillmötesgående. Som praktikant så fruktade jag att känna mig som något som katten släpat in men den känslan infann sig inte. Det har varit mycket att komma in i, många förkortningar som de använder inom sjukhusvärlden som jag aldrig hört talas om innan. Sen har jag suttit på en rad möten, det är med glödande entusiasm jag bara låter erfarenheterna sugas in för att  jag i framtiden ska bli en fulländad PA-konsult.

Tyvärr så har jag inte tillfrisknat helt än efter den här influensan vilket har gjort att jag inte kunnat träna någon fotboll under veckan och det har gett upphov till viss frustration då jag äntligen kan vara med en längre period. Men imorgon är det tänkt att jag ska gå i träning igen och få leka lite med de stelbenta sandhemsspelarna.

I fredags var jag på After Work med mina gamla polare David, Putte, Samuel och Glenn. Det var en mycket trevlig afton med mycket skratt och även djupa diskussioner. Men jag blir något frustrerad när jag träffar dessa herrar, ligger en bra bit efter nu. Samuel är förlovad och har barn, David är nyförlovad och ska bli pappa i sommar, Glenn är nyförlovad, Putte är det väl bara en tidsfråga. Själv sitter jag ensam i en studentlägenhet, oälskad och utelämnad åt den grymma världen som äter upp mig som en leverpastejmacka.

Fiske idag med farsan och morbror. Vilket idiotiskt beslut. Det var nämligen -15 grader imorse och det var nära att jag gick och la mig igen. När vi kom till isen så funkade inte vårat borr, så det blev att hugga upp hålen och med 30 cm is så är det inget roligt uppdrag. Fisket blev också det skit, inte en gädda och jag bommade en vilket gav upphov till frustrerade och vredgade uttryck. Summa sumarum av det är att man skulle fan stannat i sängen.

Oj det blev långt idag.

Over And Out


Kommentarer
Postat av: Jocke

Jag stöttar dig helt och hållet i att vara ensam i en studentlägenhet. Förlovning och sådana saker är för töntar;)Love is for suckers! Eller inte...

2009-02-16 @ 18:10:36
URL: http://runandroxtothetop.blogg.se/
Postat av: Henke penke.

hehe, låter som en helt underbar dag det där mobban.. Kan se din frustration framför mig faktiskt.. Men -15 e väl inte farligt ju.. ljummet o skönt de ju :).. Hoppas att de går bra på praktiken iaf..

2009-02-19 @ 19:36:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0