Crash boom bang

Hej!
Det har varit en omvälvande dag. Det började när jag drog upp persiennerna och såg att det flög snöflingor stora som vantar utanför. Det var allt annat än euforisk glädje man kände över detta faktum. Tog bilen till jobbet idag och det var jag inte ensam om. Stockholmstrafiken är verkligen hopplös. Jag började närma mig avfarten mot jobbet och började söka läge för ett filbyte. Jag vände mig om för att se om det var fritt och bilen var i rullning. Tyvärr var inte bilarna i min fil i rörelse så jag körde helt sonika in i bilen framför. Som tur var så hann jag reagera och stampa på bromsen men jag touchade bilen framför. Jag såg hur föraren bara flög ut ur bilen och jag förväntade mig en jävla avhyvling. Men han såg sin bil och att det inte hade blivit något på den och då såg han nöjd ut. Han konstaterade lite skadeglatt att "din kofångare är paj" sen hoppade han in igen och åkte. "Skitsamma" tänkte jag och körde vidare. Plötsligt började temperaturmätaren för motorvärmen röra sig oroväckande hastigt mot kokpunkten och snart så lyste det rött. Det var bara att stanna. Jag öppnade motorhuven men av vilken anledning vet jag inte för att be mig titta i en motor är som att be en analfabet tolka Björn Ranelid. Det visade sig att kylarväskan runnit ur så nu blir det verkstan för "The Red Pearl".

Idag var det även dags att ta första steget mot PGA-touren. Jag och Jocke tog första lektionen för att ta grönt kort i golf. Vi åkte till Ulriksdals Golfbana och möttes av våran lärare. En mycket skön gammal man som berättade att han började spela golf 1953. Han strök oss medhårs hela tiden och tjöt av upphetsning när vi dammade iväg bollen upp mot 200 meter. "Det här blir det mest lättförjänta pengar jag tjänat sen jag började med det här" sa han och jag och Jocke dunkade oss för bröstkorgarna som två silverryggar i en bergsgorillaflock. Så om ni söker mig i sommar så finns jag på golfbanan.

Hemfärden från jobbet var en svettig historia eftersom jag var tvungen att få hem bilen. Laddade upp med en 10-litersdunk med vatten. Det krävdes ett stopp på vägen hem för påfyllning av vatten men jag tog mig hem och det var med lättnat jag parkerade bilen. Nu lär väl detta bli en dyr historia eftersom jag samtidigt ska serva bilen och det innefattar kamremsbyte vilket inte är det billigaste.

Over and out!


Kommentarer
Postat av: Henke penke

Haha.. Det går bra nu Tiger :)

2011-05-04 @ 09:34:37
Postat av: Peter D

Ulriksdal par 63 Kalle Anka bana eller. Jag trodde att du höll till Bro hof Slott

2011-05-04 @ 19:45:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0