Tränare

Hej!
Nu har jag påbörjat min utbildning till att bli fotbollstränare. I lördags gick jag BAS 1 Avspark som det så vackert heter. Det var den allra enklaste fotbollsteori och för en nörd som mig kändes det lite väl banalt. Nåväl jag satt självgod i ett hörn och lyssnade på alla noviser som försökte uppvisa någon form av fotbollskunskap. Nästa år är det tänkt att jag ska vara någon form av assisterande tränare. Nu är det inte så att jag gör det här för att finna lycka i att utveckla spelare. Nänä jag är bara ute efter pengar, lyxiga bilar och galanta damer. Efter att ha sett Svennis framgångar hos det motsatta könet så är han en förebild för oss som inte lever på vårat utseende. Min ledarstil är naturligtvis total auktoritär. Jag ser mig som en upplyst despot som inte får ifrågasättas. Ett modernt ledarskap iallafall om man ser till hur det ser ut på Kongsberg.

På tal om Kongsberg så avancerar jag stadigt i hierarkin. Nu har jag även fått ansvar för skurmaskinen vilket ger upphov till stor tillfredsställelse för mitt ego. Jag gled runt rakryggad igår och skurade golvet på hela lagret, ingen kunde ta miste på den stolthet jag kände inför detta ansvarsfulla uppdrag.

Nä nu är det dags att göra sig iordning för ännu en kväll på detta älskvärda och utvecklande företag

Over and out

Kommentarer
Postat av: Jocke

Undra vad din arbetsgivare skulle säga om de läste detta?! Men det är klart du kanske tycker att det är ett älskvärt ställe och är inte det minsta ironisk. haha.

2009-10-29 @ 19:12:40
URL: http://runandroxtothetop.blogg.se/
Postat av: Henry

Det skall bli ett sant nöje att följa din karriär som fotbollstränare. Du borde föreslå att du och Fredrik delar på tränarsysslan nästa år och tar varsin träning i veckan...

2009-10-29 @ 20:11:11
Postat av: IDOLEN

Tycker att du gör rätt emot laget att sitta vid sidan av planen,då kan man nog gå å se lite segrar framöver.,.,.

2009-11-02 @ 16:36:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0