Praktiken avslutad

Hej!
Ja då var min praktik på Ryhov avslutad. Det var känsloladdat och många som darrade på rösten. Min varma personlighet har charmat personalen. Det var hyllningstal och inte ett öga var torrt när jag låste mitt kontor för sista gången och lämnade in nyckeln. Folk stod utmed väggarna och applåderade när jag gick min Eriksgata mot utgången för att sen försvinna ut i ovissheten.

Det har varit en trevlig tid. Väldigt trevliga människor att arbeta med, alla har varit så snälla och tillmötesgående mot mig. Har varit utvecklande att få omsätta min teoretiska kunskap till praktik och få se att man faktiskt kan rätt mycket. Det var jag mycket osäker på innan jag anlände. Det roligaste har varit att få vara med i hela rekryteringsprocessen av nya AT-läkare. Rekrytering är nog ändå det jag tycker är mest intressant av det breda arbetsfält jag ändå kan söka mig till. Jag vill tacka personalen på Ryhov för en trevlig och lärorik tid. Nu tar jag sats mot C-uppsatsen som börjar på måndag. Det allra sista och nu gäller det att bita ihop. Jag och Micke ska fan göra en grym uppsats så vi kan gå ur den här utbildningen med högburet huvud.

Nu laddar jag för morgondagen. Först är det träning kl 10, sen match kl 15 mot IFK Öxnehaga. Det blir min sista på ett tag så nu gäller det att ta ut sig till max. Sen bär det av till Glenn där det vankas 25/26/förlovningsfest, mycket att fira med andra ord och det ska firas på klassiskt svenskt manér, nämligen med mängder av alkohol, sen bär det av till Skåne och Kristianstad igen på söndag.

Ha en trevlig helg allihopa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0