Första träningsmatchen

Hej!
Så har då den första träningsmatchen för Sanhems IF säsongen 2009 gått av stapeln. Om jag sa att det gick bra skulle jag ljuga å det grövsta. Det var med en kraftig känsla av ambivalens vi äntrade Friardalens konstgräsplan i Jönköping för att möta Mariebo IK, ett lag som huserar i div 4 och som vi förra året slog med 2-0. Men sen dess har det skett en hel del i vår trupp. VI har bl.a tappat hela vår backlinje plus målvakten och även någon till.  Att det skulle bli tufft det visste vi innan. Vi startade med en 4-3-3 uppställning där jag själv lirade som en av två balansspelare på mitten. I första halvlek sätter vi försvarsspelet klockrent, håller våra positioner perfekt. Mariebo hade ett massivt bollinnehav, säker 70% men nästan lika mycket så stod de och rullade runt i backlinjen utan att hitta några luckor i vår täta defensiv. Vårat anfallsspel var däremot obefintligt och när vi väl fick tag i bollen så uppträdde vi som spända fiolsträngar och gav bort den lika snabbt. Precis innan paus fick de 1-0 efter en hörna.

Andra halvlek såg till en början likadan ut som den första. Mariebo hade bollen mest hela tiden men skapade inte så mycket. Det enda vi skapade var jag faktiskt själv inblandad i, jag stressade backen att slå bollen rakt på mig, jag jagade vidare som en frustande tjur, den andre backen slog en hemåtpass och jag jagade mot målvakten, i rena skräcken när han såg detta lokomotiv komma ångande mot honom så slog han bollen rakt ut på en av våra anfallare som med nästan öppet mål sköt utanför. Den här ruschen tog dock knäcken på mig, med mina just nu dåliga kondition så återhämtade jag mig aldrig, benen var som tunga stockar och jag lufsade med runt efter det, så det var lika bra att byta. Sista 20 min rasade allt, Mariebo gjorde mål på allt och det slutade 6-0. Ingen bra start på året.

På kvällen blev det utgång i Falköping. Jag ska inte gnälla mer på den stan, det var en ok utgång inte mer. Jävla ockerpriser i inträdet bara. Så är det när det inte finns någon konkurrens. Krogen suger så är det bara.

Over and out

Kommentarer
Postat av: Freddan

Alltid lika roligt o läsa vad du skriver om matcherna!

haha trevlig kväll var det igår också =)

2009-03-09 @ 00:55:34
Postat av: Malte

Det blir bättre nästa helg Mobban, först slår vi Habo därefter träffas Londongänget över en bit mat och dryck därtill.



Väl mött....

2009-03-09 @ 21:02:14
Postat av: Mats J

Tjena Johan! När vi körde korpen på vallen förra året gjorde jag precis som du ett par gånger, sprang skiten ur mig... Det är nåt fel på det där stället för man tar slut och kan aldrig återhämta sig igen.

2009-03-10 @ 10:48:09
Postat av: Jocke

Mats J, jag tror inte att det är stället det är fel på ;)

2009-03-11 @ 00:29:01
URL: http://runandroxtothetop.blogg.se/
Postat av: Henry

2009-03-12 @ 11:50:57
Postat av: Henry

Tja Mobban, var ett tag sen.

Gott att få läsa lite om sandhem, synd att det inte gick så bra bara...

Jag får ta o höra av mig snart o kolla läget i laget.

O Falköping är ALLTID fel!



Vi hörs

2009-03-12 @ 11:52:30
Postat av: Mats

Kul Jocke, kul!! =)

2009-03-21 @ 11:38:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0