FF

Hej!
Tystnaden råder i huset på Fällevägen och det är en underbar känsla. Mina föräldrar har med viss osäkerhet lämnat mig ensam i huset i två veckor. Det har varit mycket förmaningstal om vattning och andra sysslor som måste avklaras. I deras ögon är jag fortfarande 12 år och helt oförmögen att ta egna initiativ. Synd bara att jag jobbar dessa två veckor så jag kan inte njuta i full utsträckning av min ensamhet. Jag har alltså fått förlängt två veckor på Kongsberg. Var mycket osäker att tacka ja till detta då föregående veckas arbetsuppgifter inte kan beskrivas i tillräckligt negativa termer för att förstå innebörden. Men nu har jag blivit befordrad till truckförare de kommande två veckorna och det är ett helt okej arbete.

Igår var jag ute i Falköping på Plantis. Det var med extremt låga förväntningar som jag gjorde det traditionsenliga årliga besöket där. Var på förfest med några gamla polare från gymnasiet och i det sällskapet är lycka ett lika okänt begrepp som demokrati är i Nordkorea, så jag kände mig hemma. Väl ute på Plantis var det som vanligt, trångt och jävligt. Dans på det stället innebär att man ställer sig så stabilt man kan på dansgolvet och dansrörelserna innefattar att parera alla tacklingar man får och på det sättet framkallas rörelse som liknar dans. Det var ändå trevligt att träffa de gamla polarna och snacka lite. Dessutom satte jag V 75:an igår och nu kanske ni tror att jag är mångmiljonär men så är inte fallet. Någonstans strax över tusenlappen gav det men det är pengar det med.

Nu laddar jag för den kommande veckan. Det krävs mycket mental laddning eftersom min kollega på lagret ser det som sin stora uppgift att förtrycka mig så mycket det går. Det är ständiga hugg och pikar över att jag har en fin utbildning men ändå befinner mig på samhällets absoluta botten. Jag får till viss del skylla mig själv eftersom jag innan började att läsa var allt annat än ödmjuk inför min framtid. Men jag är som en gås, all kritik bara rinner av mig.

Over and out

Kommentarer
Postat av: sandi

sånt där är lite farligt, man kan fastna på kongsberg hur många andra framtidsplaner man än har :P haha.. "bara en sommar/visstidsförlägning till"!

2009-07-14 @ 17:01:50
URL: http://sandili.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0