Tenta gjord!

Hej!
Det var med en olustig känsla i magen jag klev ur sängen imorses. Domedagen var kommen vilket betyder att det var dags för tenta på ett ämne jag avskyr, nämligen vetenskaplig metod. Tack vare min lathet och ointresse för ämnet så har mina förberedelser inte varit optimala så det var med en viss känsla av ambivalens jag gled in i tentasalen på mitt sedvanligt eleganta sätt. Som vanligt är spänningen olidlig innan man får tentafrågorna så också idag. När jag fick dem så gjorde jag en lugn och sansad analys av frågorna och insåg ganska snabbt att det här skulle nog inte vara omöjligt. Jag skrev så att pennan glödde, svaren bara vällde ur mitt informationsfyllda huvud. De 10 frågorna avverkades på strax över en timme vilket är väldigt kort tid för mig när jag skriver tenta. Jag vet att jag blandade ihop några saker men annars ska det nog gått bra om svaren vi hade på instuderingsfrågorna stämde vill säga. Känslan när man skrivit en tenta och som man tror har gått bra är välbehag, det tunga ok som vilat på mitt breda och välformade axelparti har släppt och man kan njuta av tillvaron igen.

Nu ser jag fram mot en lugn och skön kväll där välbehaget är den dominerande känslan. Kvällen ska tillbringas med Ingvar och Björn och det underbara programmet På Spåret. Det ska bli så skönt utan några mörk moln på himlen (de kommer snart tillbaka) att bara ta det lugnt i soffan.

Over and out

Kommentarer
Postat av: Becca

Haha! Johan, jag måste bara säga att du skriver som en välsvarvad journalist i ett svartvitt 50-tal. Jag kollar in då o då eftersom du gjorde reklam för bloggen på Fb. So hope U don't mind. Om det är en tröst så tror jag också att 2009 kommer bli bättre än föregående (skit)år. Ha'de gott, lev väl och -framförallt- fortsätt skriv =) Kram!

2009-01-13 @ 06:56:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0