Reunion

Hej!
Sitter här i min lägenhet och häckar. Tiden bara flyger iväg och jag uträttar inget av värde. Lite slentrianplugg idag och förmiddagen spenderades framför tvn och Australian Open i tennis.  Det var match för en av mina absoluta favoriter inom idrotten, nämligen Roger Federer. En helt otrolig idrottsman som gör tennisen till skön konst. Inte bara det, han visar alltid upp en sådan mental styrka. Det spelar ingen roll om han spelar riktigt bra eller riktigt dåligt, aldrig att han rör en min. Det ger ett psykologiskt övertag på motståndaren. Med det kan man säga att jag är hans raka motsats, blir totalt sjövild när det går emot mig. Racketsporter eller sporter med någon form av tillhyggen är något jag borde stängas av ifrån. Vet inte hur många racketar eller innebandyklubbor jag har kraschat genom åren även om jag på ålderns höst lugnat ner mig lite.

Imorgon bär det av hemåt, det är nämligen reunion från nian. Det ska bli riktigt kul att träffa människorna från den tiden igen. Har knappt sett någon sen vi slutade och det är ju snart 11 år sedan. Frågorna man ställer sig är: Hur har folk utvecklats? Va gör de? och det viktigaste av allt, kommer några gamla kärlekar att blossa upp på nytt? En rapport kommer naturligtvis efter sen.

På lördag ska jag även ut på isen med min far och morbror och fiska. Det är en mycket tillfredsställande känsla att sitta på en spegelblank is med en kopp kaffe och äggmacka och uppfyllas av naturens helande kraft. Angeldonen agnade med mört och den adrenalinkick det ger att springa när man har fått hugg. Då försvinner den varme och empatiske Johan och byts ut mot en kallsinnig mördare som bara längtar efter att få slita upp en Gädda på isen och med berått mod avsluta dennes liv med en välriktad spark mot huvudet.

Over and out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0