Besök

Hej!
Nu står ännu en helg och knackar på dörren. Det vankas finbesök från Göteborg. Min vän David har bestämt sig för att kliva på tåget söderut. David är en av mina äldsta och absolut närmaste vänner. Det kommer garanterat pratas hästar och kvinnofolk i samband med rusdrycker som de två cowboys vi är. God mat kommer det även att bli eftersom David är kock och en riktig gourmand. I det fallet är jag är riktig lekman och får väl nöja mig med att skala potatis och skära sallad. Fast jag ska försöka slänga ihop en välkomstmåltid imorgon, fast det är svårt att imponera på ett proffs. Det är ungefär som att skryta för Leo Messi att man klarar att trixa 100 gånger med en fotboll. Nåväl det kommer bli en tur i Skåne också för att se vårens antågande på Österlen. Han får passa på att roa sig nu för i sommar får han och Sara tillökning, jag är nog fan lika spänd som honom inför detta, eller ja kanske inte men jag slänger mig ofta med överdrifter.

Det ska iallafall bli väldigt trevligt och hoppas nu bara att Skåne visar upp sig från sin bästa sida med en varm lätt bris, stekande sol och villiga damer. Inte för att David har nån glädje av det sista, knappast jag heller så det så.

Over and out

Kommentarer
Postat av: Jocke

Som om du skulle klara att trixa 100 på foten mobban! Ha en trevlig helg med sågen, och kanske ni kan ta upp gruppaktiviteten ni ägnade er åt i sjövik fastän ni nu bara är två. hehe.

2009-04-18 @ 13:15:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0