FIASKO!!

Hej!
Jag har fått en del kritik för att det uppdateras dåligt här och det är väl bara att svälja kritiken och börja leverera.

Det har ju som alla vet varit helg och den tillbringades i Sandhem. Det var årets viktigaste match på gång för oss i div 4 norra västergötland mot IFK Tidaholm. Vi kämpar för att undvika kvalplats ner till div 5. Tyvärr så drog sig våran målvakt, den hetlevrade och gapige Benny Andersson på sig ett rött kort i förra matchen så vi hade ingen keeper. Vem kallar man in då? Jo det blev naturligtvis undertecknad som fick dra på sig den röda målvaktströjan (fan vilka taniga axlar Benny har som får på sig den). Jag har inte stått i mål på sex år så känslan var ungefär som Bambi på is när man gick ut på plan. Det var en lugn första halvlek, lite enkla ingripande men så i den 40:e minuten gör jag en rejäl tavla på ett rätt löst distansskott. Man känner sig inte direkt som världens härskare i ett sånt läge utan ville helst springa ut på parkeringen, sno en bil och köra tills bensinen tog slut. Tack vare den här tavlan så förlorade vi med 2-1 och kan nu som bäst få kvalspela för att hänga kvar. Efter matchen var jag så besviken och nu kommer jag tvätta bort min machostämpel, så besviken att jag lipa. Jag lipade som ett litet barn, jag är en känslomänniska så jag skiter i om jag blir hånad för det.

På kvällen efter detta fiasko så blev det flaskan som tröst. Var i Falköping och festade. Falköping är dryghetens hemstad. Här har folk gett sig själva en status som helt saknar grund. Det är en stad man kanske festar i ett par gånger om året och man blir alltid lika förbannad när man åker dit och lovar sig själv att aldrg återvända. Nåväl alla är kanske inte dryga men det blir mycket roligare att såga hela skiten.

På återseende

Kommentarer
Postat av: David



Här har folk gett sig själva en status som helt saknar grund.



Stämmer verkligen.



Jag har inte varit där sen julendagen 2004 och jag tror inte det har ändrats nåt sen dess.







2008-09-29 @ 18:24:11
Postat av: Mats Frisk

Moberg, det är bara riktiga män som visar känslor.



Förövrigt så har vi några härliga utmaningar kvar och det är kvalet samt Londonträffen.

2008-09-29 @ 19:02:32
Postat av: Benny Andersson

Förstår hur du känner dig gubben, men du ska ha all heder för att du överhuvudtaget ställde upp. Och detta var inte årets viktigaste match, det har det vart varje gång vi snörat på oss skorna och gått ut för att spela. Vi får helt enkelt skylla oss själva för att vi inte presterat bättre fotboll innan i år. Kram på dig, åsså vet du att du finns i mina tankar ;-)

2008-09-30 @ 10:38:37
Postat av: Henry

Jag tyckte allt det va starkt av dig att över huvud taget dra på dig handskarna i denna match och alla jag pratat med har sagt samma sak så gräm dig inte för mycket.

Och appropå att ta till flaskan så tycker jag det är du som brukar säga åt mig att inte göra det.



Håller helt o hållet med dig om att Falköping inte är det minsta värt att åka och festa i!

2008-09-30 @ 23:30:41
Postat av: Skjorta och Zenita

Ville bara säga att det aldrig är en persons fel om förlorar en match. Det är ju elva stycken i ett lag.........förresten kom till tidaholm här är vi inte så dryga. Välkommen



2008-10-04 @ 23:37:46
Postat av: IDOLEN

STARKT AV DIG MOBBAN ATT STÅ.. DU FÅR SÄGA SOM EN VISS H.ROMAN SA, ATT DET ÄR INTE LÄTT ATT STÅ BAKOM TIO PÖSA NÖTTER.. MVH BOB..

2008-10-07 @ 20:25:05
Postat av: Putte

Jag håller med de övriga som har skrivit om matchen. Det är inte en personsborde fel även om det kan kännas så direkt när matchen är slut. Jag har varit där också. Vi borde ha vunnit fler matcher tidigare och sluppit hamna i en sån här här sits. Mer det va stark att av dig och ställa upp. För övrigt så hå har du rätt om Falköping. Det var inget fel i att såga alla. Du var ju bara ärlig. Ha re gött. Frid broder..

2008-10-07 @ 21:59:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0