Idol 2008

Hej!
Satt igår i soffan framför tvn och njöt av mitt egna sällskap. Nu har jag äntligen tagit tag i det idoga festandet den senaste tiden och tänker ägna den här helgen åt eftertanke och reflektion. Det blev Idol och det är  en tillställning som i min värld inte väcker några större känslostormar, mest apati faktiskt. Några tankar ger det dock upphov till och det som slog mig igår är att Peter Jihde känns något tillgjord som programledare i detta forum, han gör sig bättre i sportens värld. Han saknar komisk tajming vilket gör att hans skämt ofta går åskådarna helt förbi. En annan sak jag undrar över är den här lille lille killen med det kungliga förnamnet Johan. Jag har sett det här programmet två gånger och båda gångerna har han fullständigt slaktat låtarna han gett sig på. När han igår gav sig på den fina Abba-låten The winner takes it all så stod jag i köket och helt plötsligt undrade jag: Va i helvete är det som låter?!! Det lät nämligen som att ett djur höll på att slaktas och skrek för sitt liv. Jag satte mig tillrätta för att njuta av sågningen men döm om min förvåning när pojken får beröm. Helt jävla obegripligt! Benny Andersson måste gråtit blod om han hörde den låtslakten. Sen det här skrikandet på småtjejerna i publiken över denna lilla pojke, jag förstår det inte. Han väger väl ungefär lika mycket som mitt högerlår och hans överarmar är tunnare än mina handleder och han är bara allmänt tanig och blek. Men kul för honom att han kommit i målbrottet iallafall. Sen det sista jag tänkte på var att den som blir utröstad alltid står och lovar att nu ska han/hon verkligen satsa på musiken och lovar att komma tillbaka i rampljuset. Då känner jag alltid att jag på ett faderligt vis vill stega fram och med bestämd röst säga: Nej, du ska inte satsa på musiken för anledningen att du får åka härifrån är att folket inte gillar dig, det är bara att tugga i sig.

Nä nu ska jag återgå till eftertanke och reflektion.
Ha en trevlig helg! 

Kommentarer
Postat av: Fidde Storm

Djup som få...

2008-10-26 @ 21:01:07
Postat av: Emelie

Håller VERKLIGEN med dig! Kan inte fatta att den lille pojke får va kvar och till på köpet får en massa beröm...hmm...vart är samhället på väg?

2008-10-29 @ 17:51:30
URL: http://bingelon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0