Hemfärd

Hej!
Det här har då varit en typisk grå höstdag där man inte gjort mycket. Skulle skrivit mycket idag på mitt skolarbete men nån självdisciplin existerar då inte hos den här mannen. Motivationen att plugga är för övrigt mycket låg just nu. Efter att ha tillbringat sommaren på Kongsbergs själsdödande industrigolv så kom man tillbaka med en passionerad glöd för att få kasta sig över böckerna igen. Trodde jag! Den fanns ingen glöd där  alls. Jag vill bara ut i arbetslivet nu,  få mitt kontor och gå ut bland mina underhuggare och peka med hel hand.

Imorgon styr jag kosan norrut, ska hem till Sandhem och låta mig bli omhändertagen av kvinnan som en gång födde mig. Det är en lång och dryg resa på 27 mil. Tur att jag har min turbo Polo. Det är nästan så att man lyfter när man trampar plattan i bott. Att åka på E4:an är så drygt och jag har gjort det så många gånger nu att jag vet exakt hur lång tid det tar mellan varje skylt. Men för en tankspridd person som mig är det ibland rent livsfarligt att köra en sådan långtråkig och händelselös väg. Ibland är jag så långt borta i tankarna att jag glömmer bort att jag kör bil. Anledningen till att jag åker hem nu mitt i skolarbetstider är att på lördag är det avslutningsfest med fotbollslaget. Vi ska på Atlantis Spa i Jönköping så det är bara att hålla utkik efter skandalrubriker från den stan i helgen.

Nä nu ska jag inte dra ut på det mer. Ha det gott alla!

Kommentarer
Postat av: Jonas

Kommer bli grymt kul på lördag Johan, vi ska ge dig ett rejält mottagande=)

2008-10-16 @ 22:57:16
Postat av: Blatten

Stanna kvar i skogen! Vi vill inte ha dig tillbaka'1

2008-10-17 @ 00:30:51
Postat av: Emelie

Nä, den där självdiciplinen ligger nog nere på noll för mig också pust. Menvafan, någon dag kanske den tittar fram igen =) Hoppas att helgen blir najs och du! Bada lite bubbelpool för mig också! =) Kram///*

2008-10-17 @ 11:11:00
URL: http://bingelon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0