Helgen som gick

Hej!
Då var man tillbaka i Skånelandet igen efter en helg i Västergötland. Det första som hände var att jag fick känna på lågkonjukturen som råder i världen. Hann inte mer än slå mig ner i köket hos mor innan det ringde i telefonen, det var från jobbet och jag fick det reda på att jag är varslad. Har jobbat på Kongsberg sen 2001 men de två sista åren har jag varit tjänstledig för studier. Min värld rasade samman när beskedet kom, alla band och den kärlek jag knutit till företaget löstes upp som en lösknuten rosett. Eller ja kanske inte men har haft det som en trygghet ifall man inte skulle få något annat jobb när studierna är slut.

På lördagen var det desto roligare, den länge emotsedda avslutningsfesten med fotbollslaget skulle gå av stapeln. Vi samlades klubbstugan för mat och umgänge innan vi skulle in till Jönköping. Vi inmundigade en härlig grillbricka först, det slafsades rätt rejält bland de hungriga ulvarna. Sen hade spelarrådet satt ihop en patetiskt dålig frågesport (jag vann inte) och stämningen sjönk en aning. Men i takt med att alkoholen rann ner i struparna så steg stämningen och även volymen. Inne i Jönköping så var vi på Atlantis Spa och där var stämningen verkligen på topp. De stackars servitriserna fick ideligen beställningar på öl och de såg en aning slitna ut det sista efter att ha sprungit med brickor fulla med ölglas. Vilken gemenskap det blir när en massa ölstinna, halvnakna  och muskulösa (nåja) män trycker sig ner i en bubbelpool. Kvällen fortsatte med fest hos Martin Henrysson innan vi drog ut på stan. Vi hamnade på utestället Centrum och där var medelåldern låg. Jag kände mig som en gammal farbror när jag lätt framåtlutad med händerna på ryggen gick runt och spanade in offer.  En mycket trevlig kväll där t.o.m en i vanliga fall mycket återhållsam herre som jag kände naiv lycka och livsglädje. Vi är ett gött gäng helt enkelt.

Over and out

Kommentarer
Postat av: David

Ang. lågkonjukturen så trodde jag att beskedet du fick vid köksbordet var leksandsknäcke med vatten..Men nej, en sådan konjuktur drabbar inte gräddhyllan el?



2008-10-20 @ 22:33:55
Postat av: Johan

Nej där är det bara fläskfilé som gäller

2008-10-20 @ 22:56:46
Postat av: Jocke

Fläskfile?! haha. Nere i byn `har det alltid oxfile eller hummer som gällt;)

2008-10-21 @ 09:36:30
URL: http://runandroxtothetop.blogg.se/
Postat av: IDOLEN

Rycktet säger att värdet på Kongsbergs aktien steg med 8.5% när beskeet att du va varslad.. mvh Bob och Han som ringde?????

2008-10-22 @ 20:29:05
Postat av: Putte

Jag håller me Jocke. Fläskfilé? Det visste vi i byn inte va det var. Men du glömde Pilgrimsmusslorna Jocke. Och frågesporten va ju grym. Eller du kanske va i samma lag som Alex eller Jonas. I så fall har vi ju en förklaring..

2008-10-23 @ 18:53:10
Postat av: Jocke

Just de ja, pilgrimsmusslorna var ett stående inslag på menyn nere i byn...Fläskfile´ äter man sånt?

2008-10-24 @ 21:43:25
URL: http://runandroxtothetop.blogg.se/
Postat av: Jocke

Just de ja, pilgrimsmusslorna var ju ett stående inslag på menyn nere i byn...Fläskfile´ äter man sånt?

2008-10-24 @ 21:48:12
URL: http://runandroxtothetop.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0