Elände Elände Elände

Hej!
Det här blir inget muntert inlägg. Nu när hösten börjar fånga oss alla i sitt mörka, kalla och blåsiga grepp så skulle man ju vilja ha lite positiva nyheter som kan muntra upp en. Men vad får vi? Börserna runt om i världen rasar, Banker går i konkurs, världsekonomin är helt under isen. Till råga på det drar tv 4 igång programmet Stjärnor på is. En fråga jag ställer mig här är: Var fan är stjärnorna???
Nu kommer dessutom löpsedlarna varje söndag att prydas av domarskandaler och folk som rasar.  Vem fan kan bry sig om sådana här banala ting i dessa tider? Det är bara ett sätt för tv 4 att tjäna pengar på att folk ska ringa in och rösta på sin favorit. Och vem vill  se intellektuella giganter som Marie Serneholt och Markus Fagervall vräka ur sig floskler.? Ja inte jag iallafall.

Vad händer i omvärlden då? Island är i kris och banker och företag blöder. Volvo sparkar 2000 anställda. Är det slutet på kapitalismens era? Kommer våran girighet till slut att slå tillbaka på oss själva? Ja frågorna är många, men var är svaren, ja inte finns de på denna blogg iallafall ty jag är blott en simpel lekman.

Ikväll spelar då mitt älskade Sandhems IF kvalmatch för att hänga kvar i div 4. De möter Elmer/Fåglum som kommer från div 5. Jag hoppas verkligen att grabbarna klarar av det nu trots att pappa inte är med ikväll. Förlust ikväll och det är över, då blir det femman igen. Men jag tror de klarar det!


Das was alles


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0