Liveblogg från Göteborg

Hej!
Nu har då stämningen börjat stegras i David och Saras lya nånstans i en pittoresk förort till Göteborg. Men först ska vi gå tillbaka ett dygn för att berätta om resan till Göteborg.

Jag klev på tåget mot Göteborg i Skånes knutpunkt Hässleholm. Det var en diger folkmassa som stod och väntade på perrongen. Så här handlade det om djungels lag för att få sig en sittplats. Jag rusade in och hamnade bredvid en vän kvinna. Kände mig oerhört nöjd och tillfreds med situationen, men jag hade inte mer än hunnit slappna av förrän en man kom fram och med barsk stämma förklarade, vänligt men bestämt att han hade bokat just den platsen. Så det var bara att ställa sig upp. Här tvingas man stå upp som en jävla indier år 2008 i Sverige. Där stod man och blev uttittad som en apa i en bur som folk skrattar åt. När nyhetens behag hade lagt sig och ingen längre tog notis om min missär så kände jag mig plötsligt som den stackars pojken på högstadiediscot som stod ensam kvar vid väggen när alla andra dansade tryckare. Nåväl i Halmstad fick jag iallafall ner arslet i en stol, så då kunde man njuta av färden.

Idag så har vi haft en bowlingtävling, det gick naturligvis strålande. Vi delade upp oss i två lag, är det ena laget bestod av grabbarna som bodde i byn i Sandhem medans mitt lag bestod av eliten, dvs vi som bodde i Sjövik, vilken är en del av Sandhem. Utan att överdriva kan jag säga att vi sopade banan med de andra. Det var som att stjäla godis av småbarn och den där tävlingsnerven infann sig aldrig. Vi var alltför överlägsna.

Nu så ska jag in i dimman, återkommer med en rapport imorgon.

Over and out

Kommentarer
Postat av: Jocke

Haha, ja den känslan av att stå ensam kvar utmed väggen på discona har ju du upplevt en del ;)

2008-11-29 @ 17:44:27
URL: http://runandroxtothetop.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0