Ett omskakande uppvaknande

Hej!
I morses så fick man då ett omskande uppvaknande. Där låg jag mitt i min skönhetssömn och drömde söta drömmar, inte ett ont anades om den dramatik som utspelade sig i vår berggrund. Jag vaknade klockan 6.20 av att hela jävla huset skakade. När man vaknar så där abrupt så ligger ens analytiska förmåga ungefär på samma nivå som när man är dyngrak. Jag yrade upp i lägenheten och min första tanke var att: "Helvete vad det måste blåsa ute".
Det var alltså en jordbävning som drabbade oss skåningar. Den visade 4,7 på richtersskalan, vilket är den starkaste uppmätta jordbävningen i Sverige sen 1904. Epicentrumet av jordbävningen låg tydligen strax utanför Ystad. I Skåne så är tydligen berggrunden svagare än övriga landet och därför är risken större här. Så nu har jag upplevt både jordbävning och blixtnedslag på nära håll. Vad blir det härnäst? Tsunami? Lavin? Det blir till att hålla sig ifrån alla potentiella faror nu.

För övrigt kan jag berätta att jag exprimenterat lite med min skäggväxt och skaffat en så kallad skepparkrans. Vill testa nåt nytt och går efter devisen att jag kan ju inte se värre ut än innan. Så när jag klev in i föreläsningssalen idag så möttes jag direkt av hånfulla skratt och ett evigt raljerande av mina så kallade vänner. Till slut så kom de fram till smeknamnet Abraham Lincoln, oerhört fyndigt. Jag tog dock ingen större notis om detta utan fokuserade helt på att ta in ny kunskap.

Over and out

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vart har du bilden på kransen då?

2008-12-16 @ 20:27:44
Postat av: Henry

Ja, en bild vill vi beundrare och fans allt se!

2008-12-17 @ 21:54:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0