En mästares återkomst

Hej!
Kritiken har varit massiv mot min frånvaro i bloggvärlden. Folk har gråtandes ringt och krävt nya inlägg. Men jag kan inte göra avkall på min inställning till detta bloggande, att jag som konstnär i ordets ädla konst vägrar vika ner mig mot det krav på kommersiell massproduktion av inlägg. Jag skriver helt enkelt när jag känner inspiration. Nåväl det här börjar likna ett inlägg i samma självgodhetsanda som Björn Ranelid. En man jag förövrigt har kommit att beundra.

Tillbaks till verkligheten. För nåt inlägg sen så skrev jag om min bil, att det började ryka i motorn när jag körde. I onsdags lämnade jag in den på verkstan och satt sen hemma och väntade på dödsdomen, att det här var slutet för mina ekonomiska sötesbrödesdagar. När jag med darrande röst svarade på samtalet från verkstan så möttes jag av en barsk skånsk stämma som med ett hånfullt och nedvärderande tonfall undrade när jag bytte oljefilter sist. Detta är något jag aldrig gjort så jag svarade med ett nervöst skratt att det var ett tag sen. Det visade sig att det hade läckt olja så att det var lite överallt i motorn och att det var därför som det rök. 2000 riksdaler gick kalaset på, precis vad man behöver i juletider.

I skolan lider jag helvetets alla kval, den kursen jag läser nu, vetenskaplig metod är så fruktansvärt tråkig så all livsglädje och inspiration bara rinner av en. Nu ser jag fram mot lite julledigt vilket inte blir så mycket eftersom vi har tenta på skiten det första vi har när vi kommer tillbaka. Nu nalkas det lördags kväll och El clasico. Jag säger bara Forza Barca!!!

Over and out

Kommentarer
Postat av: Jocke

Det var på tiden! Skönt nu kan jag sova igen...

2008-12-13 @ 19:08:50
URL: http://runandroxtothetop.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0