Bartömning och hemfärd

Hej!
Idag är jag inte i toppform kan jag lova. Det var nämligen bartömning på kåren igår. Spriten flödade och det får jag lida för idag. Laddade upp på dagen med ett skolarbete som är så tråkigt att man börjar snegla på kökskniven. Bättre uppladdning kan man ha. Sen fick desutom Micke lämna walk over för kvällen då han råkade nysa en gång och påstod sig vara sjuk. Var på förfest i min gamla korridor och där dominerade min favoritblatte Nermin med dans och låg humor. På kåren var det mycket folk för en gångs skull och man fick tillfälle att språka med vänner och bekanta. Dansen ser jag mest som ett nödvändigt ont och jag besitter inte direkt afrikansk rytm i mitt blod. Det blev ett par shots och de fick jag lida för sen. Jag stapplade hem från kåren klart påverkad av kvällen alkoholintag och när jag kom hem så skulle jag surfa lite på nätet men jag såg inte skärmen, allt var bara suddigt så det var bara att ge upp och krypa till korgs.



Min favoritblatte Nermin poserar på ett vant sätt.


Idag blir det hemfärd till Sandhem. Det är dags för julfirande och det ska bli trevligt. Det var ett tag sen jag var hemma nu men jag antar att tiden som vanligt stått stilla där. Imorgon ska jag besöka personalavdelningen på Ryhovs Sjukhus i Jönköping, Ska förhoppningsvis göra min praktik där. Sen på kvällen så är det dags att gå på spriten igen, julfest med mina gamla arbetskamrater på Kongsberg. Det kommer bli livsfarligt när industriarbetarna släpps loss från sina krävande kvinnor. Precis vad som helst kan hända och det brukar det göra också.


Over and out

Kommentarer
Postat av: hemlig beundrare till favoritblatten

Hej. Vad snygg Nermin är. Hur gammal är han?

2008-12-18 @ 15:48:26
Postat av: Kalle (f.d. Kongsberg)

Hallå Moberg! Kongsbergsfest alltså. Det kan bara sluta på ett sätt, i rännstenen!

2008-12-19 @ 17:20:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0